Een bijzonder moment tijdens de bijeenkomst was de voordracht van Hermine Schneider, samen met Fredrike de Winter. Met woorden en muziek uit hun voorstelling ‘Wat als de dood het leven is?’ namen zij het publiek mee in een indringende beleving rond leven, sterven, hoop en loslaten.
Zinnen als “Wat nou als de dood eigenlijk het leven is?” en “Mijn lichaam kan ik niet meer genezen, maar mijn geest kan ik wel bevrijden” maakten diepe indruk.
Muzikale vertelling
In deze unieke voorstelling nemen we je mee in een betoverende reis tussen woorden en klanken. Voorlezen uit eigen werk ‘Wat als de dood het leven is?’ wordt verweven met live muziek van accordeon en trompet, waardoor de verhalen tot leven komen op een manier die je voelt én hoort.
Een intieme ervaring waarin taal en muziek elkaar versterken, emoties aanraken en vragen oproepen over leven, sterven en alles daartussenin. Laat je meevoeren door de ritmes, de melodieën en de beelden die de voorstelling oproept.
Hermine Schneider – verteller, trompet en zag Fredrike de Winter – accordeon en zang